Total Pageviews

Popular Posts

SAMPAIKANLAH WALAUPUN SATU AYAT....CERITA DARI SAHABAT FB


  • Intan Herlina Jasmi true muslimah...:)
    29 June at 11:21 ·

  • Syaimaa Athirah ‎(^_^)..
    29 June at 11:22 ·

  • Azlan Rahimi ‎(^_^)..
    13 July at 20:09 ·

  • Syaimaa Athirah hehe...
    13 July at 21:12 ·

  • Azlan Rahimi nape tetibe hehe nie..ha3 ;pp
    13 July at 23:06 ·

  • Syaimaa Athirah ‎(+_+)..
    13 July at 23:07 ·

  • Azlan Rahimi hi3..aikk..nape lak nie..hi3
    13 July at 23:08 ·

  • Syaimaa Athirah xthu da nk wt snyuman cmne..
    hehe...

    13 July at 23:09 · · 1 personLoading...

  • Azlan Rahimi hi3..jaga lah keindahan mu itu untuk suamimu..insyaAllah
    13 July at 23:10 · · 1 personLoading...

  • Syaimaa Athirah dalam nye mksd kte2 akhi 2....
    13 July at 23:15 ·

  • Azlan Rahimi semamangnya dlm...semoga ukhti memahaminya..wallahua'lam(^_^)
    13 July at 23:19 · · 1 personLoading...

  • Syaimaa Athirah Insyallah... izinkan ana tnye sket bleh..?
    13 July at 23:27 ·

  • Azlan Rahimi ye ukhti..apa kah yg ukhti igin tanyakn..
    13 July at 23:48 ·

  • Syaimaa Athirah couple itu mmg haram kn..?
    jdi kalo kte ader mnyimpan perasaan ske or syg pd someone 2.,dikire dose ke..?
    maaf kalo ana tnye....

    13 July at 23:50 ·

  • Azlan Rahimi
    Bismillah...
    Surah Yasin(36) ayat 36:


    'Maha Suci Tuhan yang telah menciptakan pasangan-pasangan semuanya, baik dari apa yang ditumbuhkan oleh bumi dan dari diri mereka maupun dari apa yang tidak mereka ketahui.'
    ...dlm ayat ini menyatakn dlm... dunia setiap makhluknya adalah berpasangan kn..

    Surah Al-Hujrat(49) ayat 13:

    'Hai manusia, sesungguhnya Kami menciptakan kamu dari seorang laki-laki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa dan bersuku-suku supaya kamu saling kenal mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu di sisi Allah ialah orang yang paling bertakwa di antara kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengenal.'..
    -bertakwa padaNya...

    'Katakanlah kepada orang laki-laki yang beriman: "Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan memelihara kemaluannya; yang demikian itu adalah lebih suci bagi mereka, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang mereka perbuat."
    Surah An-Nur(24) ayat 30
    ...hendaklah mempelihara pandangan dan kemaluan..

    pandangan yg dimaksudkn di sini sgt lah meluas..
    iaitu pandangan mata kasar n pandangan mata hati...
    apabila hati kita tertaut pada sesuorang ia menyebabkn kita angau n boleh menyebabkn zina hati..nauzubillah

    Dalil yang lebih kuat menetang hubungan percintaan ini terdapat dalam
    Surah Al-Israa'(17) ayat 32:

    'Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji dan suatu jalan yang buruk.'

    wallhua'lam..(^_^)
    See more
    14 July at 00:18 · · 1 personLoading...

  • Syaimaa Athirah so mksud nye kt sni.,xleh simpan perasaan ske or syg ke pd someone 2...?
    14 July at 09:49 ·

  • Cahaya Pembukaan
    salam...maaf la sbb sy cba utk jwb persoalan saudari..erm bg sy x slh simpan prsaan pd seseorg slagi kte x luahkn pd org 2...lgpn ade hadis kn yg nyatakn jika seseorg 2 simpan prsaan cinta tnpa diketahui org len,die dianggap syahid jika men...inggal....sjauh mne kbnrnnye xtau la.lgpn smua prsaan 2 kn 1 fitrah indah yg ALLAH kurniakn pd kte...cma trpulg pd kte cmne nk jg prsaan 2...ble ht brtaut pd seseorg,kte blh brdoa utk dijodohkn dgn org 2.....dan brtawakkal lah pd ALLAH....pst die akn jd psngn kte andai die yg trbaik utk kte...wallahua'lam :)See more
    14 July at 13:06 · · 1 personLoading...

  • Syaimaa Athirah syukran ya ukhti... ana da fham...
    14 July at 20:52 ·

  • Dini Rahmah Emma is that u syaima?? lovelY...i'm empressed kalau wanita tu sanggup berpakaian begini..lebih2 lagi wanita muda..
    14 July at 21:19 · · 1 personLoading...

  • Syaimaa Athirah syukran... (^_^)
    14 July at 21:37 ·

  • Dini Rahmah Emma u r welcome...(^_^)
    14 July at 21:37 ·

  • SaffinatunNajah Nasyiroh perasaan cinta dan kasih tu kan mmg fitrah manusia, tipu lah kalau manusia tu tiada perasaan td...xsalah kalu kita ada perasaan tu..cuma cmner cara kita mengawal nafsu kita dan x lari dari ajaran Allah..insyaAllah...moga, kita doakn je, didekatkan jodoh kita ngan si dia, jika benar si dia tu utk kita....maaf klu ana ade salah bicara ye..mohon diperbetulkan...(^_^) sama2 la kita perbaiki diri...insyaAllah...
    14 July at 21:40 · · 1 personLoading...

  • Syaimaa Athirah syukran ya ukhti coz sudi bg pnerangan pd ana yg jahil nie...
    Insyallah...

    14 July at 21:47 · · 1 personLoading...

  • Cahaya Pembukaan maaf la nk ckp ni....sy dlu slalu gk gna prktaan jahil utk menyatakn yg dri ni xde la byk ilmu tp ade 1 ari,adik sy psn...jgn kte ckp yg kte ni jahil....sbb jahil 2 mknanye org yg xtau ape2 pn.dan klu tau pn,sj wt2 xtau....mcm abu jahal kn??mgkin ade prktaan len yg lbh elok utk menyatakn kekurangn ilmu pd dri....sma2 la kte cba utk ubh kpd yg lbh baik ye.. :)
    14 July at 21:51 ·

  • SaffinatunNajah Nasyiroh ish...ana lagi lemah..lagi bnyak kena perbaiki..xpe ukhti same2 kita ye..=)
    14 July at 21:52 · · 1 personLoading...

  • Syaimaa Athirah ukhti cahaya : maaf ana xthu... maafkn ana... syukran ya ukhti coz sudi tgur ana... (^_^)
    ukhti najah : Insyallah... sme2 kte bkongsi ilmu... syukran ya ukhti... (^_^)

    14 July at 21:56 · · 1 personLoading... ·

  • Cahaya Pembukaan sma2....sy pn bru je tau.huhu smpaikn psnan wlupn 1 ayt....klu mampu,kna amalkn... :)
    14 July at 22:03 · ·

  • Azlan Rahimi maafkn ana ya ukhti athirah kerana tidak menjawab soalan mu..ana baru on9 nie..bz ckit..ki3...ape yg cahaya pembukaan nyatakn tu betul..
    wallhua'lam...

    seorang wanita soleh lebih baik dari 70org lelaki soleh

    14 July at 22:03 · · 2 peopleLoading... ·

  • Syaimaa Athirah ukhti cahaya : Insyallah ukhti... ana akn cbe yg tmmpu...
    akhi azlan : ana fhm akhi.,xmngpa... syukran pd akhi coz sudi mbri pnerangan pd ana...

    14 July at 22:07 · · 1 personLoading... ·

  • Azlan Rahimi subhanaAllah ya ukhti..yg baik semuanya dtg dari Allah..ana cuma menyampaikan ilmu yg x seberapa ini sahaja...wallahua'lam
    14 July at 22:16 · · 1 personLoading... ·

  • Syaimaa Athirah whai ya akhi azlan... skurg2nye ana dpt jgk ilmu arini...
    mmg btol sume nye dtg dr Allah s.w.t.... tp jika akhi xmbntu ana.,ana mgkin xkn thu.... syukran coz akhi sudi mbntu ana...

    14 July at 22:19 · ·

  • Azlan Rahimi afwan ya ukhti..semoga hati ini tidak melakukan zina pd tuhanNya..
    (^_^)

    14 July at 22:32 · · 1 personLoading... ·

  • Syaimaa Athirah mudah-mudahan...
    Insyallah...

    14 July at 22:33 · ·

  • Mawar Berduri Halawatul Iman pndai azlan bg nsht,mantopppppppppp azlan ;)))))))))
    13 August at 22:10 · ·

  • Azlan Rahimi blaja nan ustazah iman @ kak iman..x kemana tumpahnya budu kalo bkn k nasi..ki3
    13 August at 22:35 · ·

  • Mawar Berduri Halawatul Iman apa kaitan dgn budu plk ni adik azlan ;p
    13 August at 22:36 · ·

  • Azlan Rahimi ye la...slalu pakai kuah je..kali nie kite pajkai la budu lak..ki3
    13 August at 22:41 · ·

  • Mawar Berduri Halawatul Iman merapu budak ni......
    13 August at 22:43 · ·

  • Syaimaa Athirah hehe... (^_^)..
    klakar plak...

    13 August at 22:44 · ·

  • Mawar Berduri Halawatul Iman azlan ni suka kaco kak iman,tu yg ter kesima sat dia bg ceramah kt sini -))))))))
    13 August at 22:45 · ·

  • Syaimaa Athirah hehe...
    yeke..?
    nk kne azlan nie...!!
    hehe.. (^_^)
    jgn kaco kak iman da... (^_^)

    13 August at 22:48 · · 1 personLoading... ·

  • Mawar Berduri Halawatul Iman dengar tu azlan =)))))))))))))))))))))))))
    13 August at 22:50 · ·

  • Azlan Rahimi ok../x pe la kak iman..lain kali alan da x kaco da..
    urmM..x pe la kak iman n syaimaa athirah..

    13 August at 22:50 · ·

  • Mawar Berduri Halawatul Iman ‎(^_^)
    13 August at 22:52 · ·

  • Syaimaa Athirah
    alolololo...
    touching ea..? huhu..
    nk coklat..?
    aiskrim..?
    lolipop..?
    ...kak iman jom kte g bli aiskrim... hehe..
    kte mkan dua jer...
    hehe...
    See more
    13 August at 22:52 · ·

  • Azlan Rahimi ha3..mkn la..alan x suka coklat..wekKk
    bismillahirrahim....pertamanya:
    ini hanyalah perkongsian...
    perbualan diatas yamg menarik saya ialah:tika ukhty ini bertanya dgn bbunyi soalan.....

    SaffinatunNajah Nasyiroh perasaan cinta dan kasih tu kan mmg fitrah manusia, tipu lah kalau manusia tu tiada perasaan td...xsalah kalu kita ada perasaan tu..cuma cmner cara kita mengawal nafsu kita dan x lari dari ajaran Allah..insyaAllah...moga, kita doakn je, didekatkan jodoh kita ngan si dia, jika benar si dia tu utk kita....maaf klu ana ade salah bicara ye..mohon diperbetulkan...(^_^) sama2 la kita perbaiki diri...insyaAllah..

    dan ikhwan mnjawab dgn ayat-ayat quran beserta dengan dalil....
    MANTOPP!!!
    hmm..bersama-sama kita kongsi ilmu ini....


    Azlan Rahimi
    Bismillah...
    Surah Yasin(36) ayat 36:


    'Maha Suci Tuhan yang telah menciptakan pasangan-pasangan semuanya, baik dari apa yang ditumbuhkan oleh bumi dan dari diri mereka maupun dari apa yang tidak mereka ketahui.'
    ...dlm ayat ini menyatakn dlm... dunia setiap makhluknya adalah berpasangan kn..

    Surah Al-Hujrat(49) ayat 13:

    'Hai manusia, sesungguhnya Kami menciptakan kamu dari seorang laki-laki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa dan bersuku-suku supaya kamu saling kenal mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu di sisi Allah ialah orang yang paling bertakwa di antara kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengenal.'..
    -bertakwa padaNya...

    'Katakanlah kepada orang laki-laki yang beriman: "Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan memelihara kemaluannya; yang demikian itu adalah lebih suci bagi mereka, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang mereka perbuat."
    Surah An-Nur(24) ayat 30
    ...hendaklah mempelihara pandangan dan kemaluan..

    pandangan yg dimaksudkn di sini sgt lah meluas..
    iaitu pandangan mata kasar n pandangan mata hati...
    apabila hati kita tertaut pada sesuorang ia menyebabkn kita angau n boleh menyebabkn zina hati..nauzubillah

    Dalil yang lebih kuat menetang hubungan percintaan ini terdapat dalam
    Surah Al-Israa'(17) ayat 32:

    'Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji dan suatu jalan yang buruk.'

    wallhua'lam..(^_^)



    HMM..BENAR PENDEKATAN YANG DITUNJUKKAN ....SEMOGA LEBIH RAMAI ANAK2 MUDA..MENGUTAMAKAN SYARIAH UNTUK MENGECAPI KEREDHAAN ILAHI...JANAG TERLALU MENGIKUT HAWA NAFSU...CINTA YANG HADIR ..YANG PALING SUCI HANYALAH PADA YANG HAQQ....


    BERUSAHALAH MENJAGA KEHORMATAN, MARUAH DARIPADA ZINA2 KECIL,SEPERTI ZINA HATI,ZINA MATA, ....YANG MAMPU MUNGGUGAT IMAN....HMM( ^__^) 


    JODOH ITU KAN DATANG JUA..JANGAN DIRISAUKAN..CUBALAH MENJADI KACA PERMATA YANG TIDAK DI SENTUH OLEH SANG LELAKI...


    PABILA BERKASIH2AN ..HATI INI MULA  RINDU-MERINDUI..SALURLAH RINDU MU PADA TUHAN ...ITULAH YANG UTAMA...
Post a Comment

Google+ Badge

SAY ASSALAMUALAIKUM, MOGA ALLAH REDHA

SAY ASSALAMUALAIKUM, MOGA ALLAH REDHA
Tutorials">box


Shoutbox

Followers

Google+ Followers

Follow by Email















MATA PENA








saya sayang mak abah




















































ALLAHU ALLAH











MATA PENA










NAFS





SHAHIDA AMIRA ISMAIL
INTERNATIONAL ISLAMIC COLLEGE
DIPLOMA IN ISLAMIC CONTEMPORARY
SHAHIDA AMIRA ISMAIL
INTERNATIONAL ISLAMIC COLLEGE
DIPLOMA IN ISLAMIC CONTEMPORARY
~PART TIME QASEH GOLD DISTRIBUTOR, PRODUCT SUNNAH NUTRITION FOOD



♥ SYUKRAN JAZILAN YA UKHTANA WA SHABAB! ♥

SAMPAIKANLAH WALAUPUN SATU AYAT....CERITA DARI SAHABAT FB


  • Intan Herlina Jasmi true muslimah...:)
    29 June at 11:21 ·

  • Syaimaa Athirah ‎(^_^)..
    29 June at 11:22 ·

  • Azlan Rahimi ‎(^_^)..
    13 July at 20:09 ·

  • Syaimaa Athirah hehe...
    13 July at 21:12 ·

  • Azlan Rahimi nape tetibe hehe nie..ha3 ;pp
    13 July at 23:06 ·

  • Syaimaa Athirah ‎(+_+)..
    13 July at 23:07 ·

  • Azlan Rahimi hi3..aikk..nape lak nie..hi3
    13 July at 23:08 ·

  • Syaimaa Athirah xthu da nk wt snyuman cmne..
    hehe...

    13 July at 23:09 · · 1 personLoading...

  • Azlan Rahimi hi3..jaga lah keindahan mu itu untuk suamimu..insyaAllah
    13 July at 23:10 · · 1 personLoading...

  • Syaimaa Athirah dalam nye mksd kte2 akhi 2....
    13 July at 23:15 ·

  • Azlan Rahimi semamangnya dlm...semoga ukhti memahaminya..wallahua'lam(^_^)
    13 July at 23:19 · · 1 personLoading...

  • Syaimaa Athirah Insyallah... izinkan ana tnye sket bleh..?
    13 July at 23:27 ·

  • Azlan Rahimi ye ukhti..apa kah yg ukhti igin tanyakn..
    13 July at 23:48 ·

  • Syaimaa Athirah couple itu mmg haram kn..?
    jdi kalo kte ader mnyimpan perasaan ske or syg pd someone 2.,dikire dose ke..?
    maaf kalo ana tnye....

    13 July at 23:50 ·

  • Azlan Rahimi
    Bismillah...
    Surah Yasin(36) ayat 36:


    'Maha Suci Tuhan yang telah menciptakan pasangan-pasangan semuanya, baik dari apa yang ditumbuhkan oleh bumi dan dari diri mereka maupun dari apa yang tidak mereka ketahui.'
    ...dlm ayat ini menyatakn dlm... dunia setiap makhluknya adalah berpasangan kn..

    Surah Al-Hujrat(49) ayat 13:

    'Hai manusia, sesungguhnya Kami menciptakan kamu dari seorang laki-laki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa dan bersuku-suku supaya kamu saling kenal mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu di sisi Allah ialah orang yang paling bertakwa di antara kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengenal.'..
    -bertakwa padaNya...

    'Katakanlah kepada orang laki-laki yang beriman: "Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan memelihara kemaluannya; yang demikian itu adalah lebih suci bagi mereka, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang mereka perbuat."
    Surah An-Nur(24) ayat 30
    ...hendaklah mempelihara pandangan dan kemaluan..

    pandangan yg dimaksudkn di sini sgt lah meluas..
    iaitu pandangan mata kasar n pandangan mata hati...
    apabila hati kita tertaut pada sesuorang ia menyebabkn kita angau n boleh menyebabkn zina hati..nauzubillah

    Dalil yang lebih kuat menetang hubungan percintaan ini terdapat dalam
    Surah Al-Israa'(17) ayat 32:

    'Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji dan suatu jalan yang buruk.'

    wallhua'lam..(^_^)
    See more
    14 July at 00:18 · · 1 personLoading...

  • Syaimaa Athirah so mksud nye kt sni.,xleh simpan perasaan ske or syg ke pd someone 2...?
    14 July at 09:49 ·

  • Cahaya Pembukaan
    salam...maaf la sbb sy cba utk jwb persoalan saudari..erm bg sy x slh simpan prsaan pd seseorg slagi kte x luahkn pd org 2...lgpn ade hadis kn yg nyatakn jika seseorg 2 simpan prsaan cinta tnpa diketahui org len,die dianggap syahid jika men...inggal....sjauh mne kbnrnnye xtau la.lgpn smua prsaan 2 kn 1 fitrah indah yg ALLAH kurniakn pd kte...cma trpulg pd kte cmne nk jg prsaan 2...ble ht brtaut pd seseorg,kte blh brdoa utk dijodohkn dgn org 2.....dan brtawakkal lah pd ALLAH....pst die akn jd psngn kte andai die yg trbaik utk kte...wallahua'lam :)See more
    14 July at 13:06 · · 1 personLoading...

  • Syaimaa Athirah syukran ya ukhti... ana da fham...
    14 July at 20:52 ·

  • Dini Rahmah Emma is that u syaima?? lovelY...i'm empressed kalau wanita tu sanggup berpakaian begini..lebih2 lagi wanita muda..
    14 July at 21:19 · · 1 personLoading...

  • Syaimaa Athirah syukran... (^_^)
    14 July at 21:37 ·

  • Dini Rahmah Emma u r welcome...(^_^)
    14 July at 21:37 ·

  • SaffinatunNajah Nasyiroh perasaan cinta dan kasih tu kan mmg fitrah manusia, tipu lah kalau manusia tu tiada perasaan td...xsalah kalu kita ada perasaan tu..cuma cmner cara kita mengawal nafsu kita dan x lari dari ajaran Allah..insyaAllah...moga, kita doakn je, didekatkan jodoh kita ngan si dia, jika benar si dia tu utk kita....maaf klu ana ade salah bicara ye..mohon diperbetulkan...(^_^) sama2 la kita perbaiki diri...insyaAllah...
    14 July at 21:40 · · 1 personLoading...

  • Syaimaa Athirah syukran ya ukhti coz sudi bg pnerangan pd ana yg jahil nie...
    Insyallah...

    14 July at 21:47 · · 1 personLoading...

  • Cahaya Pembukaan maaf la nk ckp ni....sy dlu slalu gk gna prktaan jahil utk menyatakn yg dri ni xde la byk ilmu tp ade 1 ari,adik sy psn...jgn kte ckp yg kte ni jahil....sbb jahil 2 mknanye org yg xtau ape2 pn.dan klu tau pn,sj wt2 xtau....mcm abu jahal kn??mgkin ade prktaan len yg lbh elok utk menyatakn kekurangn ilmu pd dri....sma2 la kte cba utk ubh kpd yg lbh baik ye.. :)
    14 July at 21:51 ·

  • SaffinatunNajah Nasyiroh ish...ana lagi lemah..lagi bnyak kena perbaiki..xpe ukhti same2 kita ye..=)
    14 July at 21:52 · · 1 personLoading...

  • Syaimaa Athirah ukhti cahaya : maaf ana xthu... maafkn ana... syukran ya ukhti coz sudi tgur ana... (^_^)
    ukhti najah : Insyallah... sme2 kte bkongsi ilmu... syukran ya ukhti... (^_^)

    14 July at 21:56 · · 1 personLoading... ·

  • Cahaya Pembukaan sma2....sy pn bru je tau.huhu smpaikn psnan wlupn 1 ayt....klu mampu,kna amalkn... :)
    14 July at 22:03 · ·

  • Azlan Rahimi maafkn ana ya ukhti athirah kerana tidak menjawab soalan mu..ana baru on9 nie..bz ckit..ki3...ape yg cahaya pembukaan nyatakn tu betul..
    wallhua'lam...

    seorang wanita soleh lebih baik dari 70org lelaki soleh

    14 July at 22:03 · · 2 peopleLoading... ·

  • Syaimaa Athirah ukhti cahaya : Insyallah ukhti... ana akn cbe yg tmmpu...
    akhi azlan : ana fhm akhi.,xmngpa... syukran pd akhi coz sudi mbri pnerangan pd ana...

    14 July at 22:07 · · 1 personLoading... ·

  • Azlan Rahimi subhanaAllah ya ukhti..yg baik semuanya dtg dari Allah..ana cuma menyampaikan ilmu yg x seberapa ini sahaja...wallahua'lam
    14 July at 22:16 · · 1 personLoading... ·

  • Syaimaa Athirah whai ya akhi azlan... skurg2nye ana dpt jgk ilmu arini...
    mmg btol sume nye dtg dr Allah s.w.t.... tp jika akhi xmbntu ana.,ana mgkin xkn thu.... syukran coz akhi sudi mbntu ana...

    14 July at 22:19 · ·

  • Azlan Rahimi afwan ya ukhti..semoga hati ini tidak melakukan zina pd tuhanNya..
    (^_^)

    14 July at 22:32 · · 1 personLoading... ·

  • Syaimaa Athirah mudah-mudahan...
    Insyallah...

    14 July at 22:33 · ·

  • Mawar Berduri Halawatul Iman pndai azlan bg nsht,mantopppppppppp azlan ;)))))))))
    13 August at 22:10 · ·

  • Azlan Rahimi blaja nan ustazah iman @ kak iman..x kemana tumpahnya budu kalo bkn k nasi..ki3
    13 August at 22:35 · ·

  • Mawar Berduri Halawatul Iman apa kaitan dgn budu plk ni adik azlan ;p
    13 August at 22:36 · ·

  • Azlan Rahimi ye la...slalu pakai kuah je..kali nie kite pajkai la budu lak..ki3
    13 August at 22:41 · ·

  • Mawar Berduri Halawatul Iman merapu budak ni......
    13 August at 22:43 · ·

  • Syaimaa Athirah hehe... (^_^)..
    klakar plak...

    13 August at 22:44 · ·

  • Mawar Berduri Halawatul Iman azlan ni suka kaco kak iman,tu yg ter kesima sat dia bg ceramah kt sini -))))))))
    13 August at 22:45 · ·

  • Syaimaa Athirah hehe...
    yeke..?
    nk kne azlan nie...!!
    hehe.. (^_^)
    jgn kaco kak iman da... (^_^)

    13 August at 22:48 · · 1 personLoading... ·

  • Mawar Berduri Halawatul Iman dengar tu azlan =)))))))))))))))))))))))))
    13 August at 22:50 · ·

  • Azlan Rahimi ok../x pe la kak iman..lain kali alan da x kaco da..
    urmM..x pe la kak iman n syaimaa athirah..

    13 August at 22:50 · ·

  • Mawar Berduri Halawatul Iman ‎(^_^)
    13 August at 22:52 · ·

  • Syaimaa Athirah
    alolololo...
    touching ea..? huhu..
    nk coklat..?
    aiskrim..?
    lolipop..?
    ...kak iman jom kte g bli aiskrim... hehe..
    kte mkan dua jer...
    hehe...
    See more
    13 August at 22:52 · ·

  • Azlan Rahimi ha3..mkn la..alan x suka coklat..wekKk
    bismillahirrahim....pertamanya:
    ini hanyalah perkongsian...
    perbualan diatas yamg menarik saya ialah:tika ukhty ini bertanya dgn bbunyi soalan.....

    SaffinatunNajah Nasyiroh perasaan cinta dan kasih tu kan mmg fitrah manusia, tipu lah kalau manusia tu tiada perasaan td...xsalah kalu kita ada perasaan tu..cuma cmner cara kita mengawal nafsu kita dan x lari dari ajaran Allah..insyaAllah...moga, kita doakn je, didekatkan jodoh kita ngan si dia, jika benar si dia tu utk kita....maaf klu ana ade salah bicara ye..mohon diperbetulkan...(^_^) sama2 la kita perbaiki diri...insyaAllah..

    dan ikhwan mnjawab dgn ayat-ayat quran beserta dengan dalil....
    MANTOPP!!!
    hmm..bersama-sama kita kongsi ilmu ini....


    Azlan Rahimi
    Bismillah...
    Surah Yasin(36) ayat 36:


    'Maha Suci Tuhan yang telah menciptakan pasangan-pasangan semuanya, baik dari apa yang ditumbuhkan oleh bumi dan dari diri mereka maupun dari apa yang tidak mereka ketahui.'
    ...dlm ayat ini menyatakn dlm... dunia setiap makhluknya adalah berpasangan kn..

    Surah Al-Hujrat(49) ayat 13:

    'Hai manusia, sesungguhnya Kami menciptakan kamu dari seorang laki-laki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa dan bersuku-suku supaya kamu saling kenal mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu di sisi Allah ialah orang yang paling bertakwa di antara kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengenal.'..
    -bertakwa padaNya...

    'Katakanlah kepada orang laki-laki yang beriman: "Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan memelihara kemaluannya; yang demikian itu adalah lebih suci bagi mereka, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang mereka perbuat."
    Surah An-Nur(24) ayat 30
    ...hendaklah mempelihara pandangan dan kemaluan..

    pandangan yg dimaksudkn di sini sgt lah meluas..
    iaitu pandangan mata kasar n pandangan mata hati...
    apabila hati kita tertaut pada sesuorang ia menyebabkn kita angau n boleh menyebabkn zina hati..nauzubillah

    Dalil yang lebih kuat menetang hubungan percintaan ini terdapat dalam
    Surah Al-Israa'(17) ayat 32:

    'Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji dan suatu jalan yang buruk.'

    wallhua'lam..(^_^)



    HMM..BENAR PENDEKATAN YANG DITUNJUKKAN ....SEMOGA LEBIH RAMAI ANAK2 MUDA..MENGUTAMAKAN SYARIAH UNTUK MENGECAPI KEREDHAAN ILAHI...JANAG TERLALU MENGIKUT HAWA NAFSU...CINTA YANG HADIR ..YANG PALING SUCI HANYALAH PADA YANG HAQQ....


    BERUSAHALAH MENJAGA KEHORMATAN, MARUAH DARIPADA ZINA2 KECIL,SEPERTI ZINA HATI,ZINA MATA, ....YANG MAMPU MUNGGUGAT IMAN....HMM( ^__^) 


    JODOH ITU KAN DATANG JUA..JANGAN DIRISAUKAN..CUBALAH MENJADI KACA PERMATA YANG TIDAK DI SENTUH OLEH SANG LELAKI...


    PABILA BERKASIH2AN ..HATI INI MULA  RINDU-MERINDUI..SALURLAH RINDU MU PADA TUHAN ...ITULAH YANG UTAMA...
Post a Comment

GARDEN OF KNOWLEDGE

Pautan luar